måndag 19 juli 2021

Godnatt

 

Nu har jag precis nattat de små. Inte ofta man får med alla på en och samma bild om det inte är vid matdags . Ja ni läste rätt. Nattade! 
Igår byggde jag ut hagen igen och nu tar den upp hela rummet. Jag längtade efter min egen säng och beslöt mig för att det var dags. Smulan lämnade inte sin post utan sov kvar hos dem. De är otroligt snälla och sover hela natten utan minsta lilla pip. Ännu så länge hör man de knappt men gissar det är lugnet före stormen 😂
Deras bordsskick har blivit bättre . 


Inte fullt så kladdiga små längre. Alla äter med god aptit 


Nästan alltid Åsa som lämnar sist noga med att ta disken  
Är så mysigt att sitta hos dem i hagen ännu använder de inte sina piraya tänder allt för mycket. Men kelar myser och inte minst pratar med dem. De har lärt sig känna igen microplinget . Varför det kan ni undra 😂 jo jag värmer deras mat i micron och de vet pling är lika med mat. 

Hittade Maja i hagen busandes med de små. Hon passar på när Smulan är ute. Men leker väldigt nätt och fint med dem. 




De fick in en tunnel i hagen idag och den utforskades noga. 

Och en ny bitnalle. 

Alla ville smaka. 


Som vanligt när man bloggar i mobilen kommer bilderna lite som de vill. 





3 kommentarer:

  1. Vad duktiga och fina de är!❤️
    Har nerräkning till torsdag nu!😃😍

    SvaraRadera
  2. Vad duktiga och fina de är!😍
    Har nerräkning till träffen på torsdag nu!😃❤️

    SvaraRadera
  3. Hihi så kul o se dom härja runt 😄😍

    SvaraRadera

Avslut

  Allt roligt har ett slut. Det som startade med en finfin födelsedags present av Smulan. Aldrig hade jag väl kunnat tro att hon hade 7 valp...