söndag 8 augusti 2021

Bråda dagar

 Nu är det mycket att fixa inför nästa vecka ! Stamtavlorna kom i vecka och tro det eller ej denna gång var alla rättstavade. I förra kullen var det fel i två. 


Nu börjat man märka av att det är ett stort gäng. Jag lovar att det luktar inte smultron när man kommer upp på morgonen det hinner hända en hel del i hagen på natten . Men att se hela gänget gör en varm i kroppen. 

Igår drog åskan in och då blev det innebus och babymatten yllefilt var skön att sova på . 


Imorgon öppnar ’min’ veterinärklinik efter semestern så då är det jag som bokar besiktningstid bums när de öppnar. De är lite förvarnade. 

Annars är det mest utebus som gäller. De älskar att vara ute. Och vet jag har skrivit det innan men det är en fantastisk kul väldigt jämnspelta. Ingen som är utanför utan ge och ta hela tiden. Inte minst älskar de att mysa . 

 

Idag satt jag ute och klippte de fina runt tassarna. Och de låg så fint i mitt knä på rygg medan jag fixade trots de andras bus runt ikring . Någon protesterade lite men då är det viktigt att inte ge med sig utan vara lite bestämd med att detta gör vi nu. Men egentligen rekommenderar jag er alla att ha en bestämd plats där man gör det. Men visst får en babymatte göra lite som hon vill 😋














1 kommentar:

  1. Underbart att både se och höra!
    Tack för att du tar så väl hand om valparna!😍❤️

    SvaraRadera

Avslut

  Allt roligt har ett slut. Det som startade med en finfin födelsedags present av Smulan. Aldrig hade jag väl kunnat tro att hon hade 7 valp...