måndag 21 juni 2021

Dygn 4

 

Har ni sett så fint gäng!
Alla har nu vänt vikten uppåt. Lilla röd suger på bra och jag ger henne inget extra.
Är väldigt lugnt i lådan hela gänget är nöjda och belåtna.
Natten har varit jobbig för Smulan pga värmen.
Har satt in en fläkt för att hon ska få lite svalka men är ju en balansgång för valparna får ju inte bli kalla.
Hon har hoppar i och ur lådan flera gånger för att lägga sig på det svalare golvet. 
Varit lite  dålig i magen med och velat ut några gången.
Skrattade åt henne igår. Vi är ju egentligen väldigt restriktiva med besök av nya som hundarna inte känner när vi har riktigt små valpar. Men nu skulle ju JoJo`s gäng börja flytta igår så ingen regel utan undantag.
Jag hade noga stängt till så hon skulle få ro.
Men hon ville hälsa och hämtade bollen.
tokhund.
Hon fick inte leka med bollen och gick snabbt in och lag sig igen,
Men idag tyckte hon det var dags att introducera bollen för de små. Hämtade en och la i lådan.
Smulan är mycket piggare idag och har återhämtat sig bra.
Hon låter mig få vara med och sköta de små. Vilket jag gör minimalt men lägger till lilla röd lite extra och sen är det ju dagliga vägningen.
Det är så fint att få dela detta med sin hund!


Inte mycket kvar av Smulan nu.
Men tar det lugnt med maten, skulle jag ge henne massor nu blir det mjölkstockning mm.
Hon får 4 mål mat om dagen i lagom portioner.
Lagom är bäst vi bor ju i Sverige=) 




 

2 kommentarer:

  1. Tack för de jättesöta bilderna!😍❤️
    Så jättefina valpar och vad rolig Smulan är!
    Jag skrattade högt när jag läste om bollen!😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev helt kär i den lilla killen med turkos/grönt band!🥰

      Radera

Avslut

  Allt roligt har ett slut. Det som startade med en finfin födelsedags present av Smulan. Aldrig hade jag väl kunnat tro att hon hade 7 valp...