måndag 28 juni 2021

Dygn 12

Det sista jag såg innan jag somnade igår 

och det första jag såg när klockan ringde

Ni förstår det är rätt svårt att gå till jobbet.
Som vanligt när jag kommer hem så väger jag alla. För er som inte vet så jobbar jag 4 timmar 5 minuter hemifrån och om jag  ansett att gänget behövt mig hemma hade jag varit det.
Alla går upp men det är trångt vid juvren. Igår fick Nicki lite extra vid sidan om av mig då hon aldrig hann fram innan de andra var klara. Damen är viljestark och ska ha just sin tutte. 
Då det både är varmt och trångt håller jag stenkoll om jag märker att någon får för lite för det är små marginaler. Idag suttar hon på och ökar på alldeles själv så det är den där extra kicken jag ger.

Så här såg det ut efter vägning och när jag renstädade i lådan. 
Mycket påfrestande  ;) 


Smulan pysslar om de små hela tiden men tar pauser då och då utanför lådan. Tror hon blir varm. Men rummet lämnar hon inte förrän husse kommer från jobbet och hon ska säga hej.

När jag vägde dem vid 12 var inga ögon öppna tre timmar senare ja då möter Mollys blick mig.
Hon är tidig! och så söt.

Älskar bara att fota de olika stilarna.

De har börjat kunna kissa och bajsa utan Smulans hjälp.
Jag känner hjälp vad fort det går.





de har börjat upp och balansera på sina små ben. gåträna som jag kollar det.


puss på dig!










4 kommentarer:

  1. Lika ljuvligt att följa denna blogg, tänk nyss var Babben såhär liten.. 🥰

    SvaraRadera
  2. Tack för att du hela tiden uppdaterar med nya bilder!❤️ Kan inte få nog av att titta på dem! Speciellt vill man ju spana efter sin valp!😉😍❤️

    SvaraRadera
  3. Förstår förresten hur svårt det måste vara att åka iväg till jobbet !😉😍

    SvaraRadera
  4. Åh så himla fina dom är! 😍🤍

    SvaraRadera

Avslut

  Allt roligt har ett slut. Det som startade med en finfin födelsedags present av Smulan. Aldrig hade jag väl kunnat tro att hon hade 7 valp...